Label

Selasa, 21 Disember 2010

Masa memikat punyala romantik...

he loves me, he loves me not, he loves me, he loves me not...
Foto dari http://www.pbase.com/lindarocks/image/44220853
Hmm, dia buat menyepi lagi, nape susah sangat dia nak balas mesej skang? Nape ek, dia cam da tak layan aku skang? Masa nak tackle dulu mmg romantik gile ah, tp skang..ntah la...Dia da bosan ke dgn aku ? Dia da x nakkan ak lagi ke?


Hati seorang wanita sentiasa ada keraguan dan persoalan yang mengganggu, lebih-lebih lagi dalam hal-hal berkaitan cinta. Barangkali kerana merasa 'insecure' maka timbul perasaan ragu akan kesetiaan dan kesungguhan sang kekasih. Mereka menanyakan, kenapa masa mula-mula dulu boleh saja tiap-tiap hari berbalas mesej, ber'calling' tapi sekarang macam dah tak bersungguh, macam terpaksa saja melayan mesej dan call dan pelbagai persoalan lain juga muncul dalam fikiran mereka. 

Satu perkara yang amat lelaki risaukan dalam bercinta adalah hilangnya kebebasan mereka. Bila dah mula bercinta, kena melayan SMS, kena call selalu dan berbagai ragam perempuan yang perlu dilayan. Kalau tidak dilayan takut merajuk pula. Maka itu, lelaki merasakan kebebasan mereka sedikit tergugat. Kadang-kadang lelaki mahu juga duduk relaks tanpa memikirkan apa-apa, baring-baring, menonton anime, melayan facebook tanpa ada gangguan dari sesiapa. Tidak berSMS atau bercalling bukanlah bermakna lelaki tidak sayang, tetapi sebolehnya mereka mahu melakukannya bukan dalam keadaan terpaksa.

3 ulasan:

Awangku Johan berkata...

folo blog kamu.. mai folo blog saya ek

Orange berkata...

Promo AK Promo hehe....letak la kat bloglist....baru win-win situation...

gamaan berkata...

sudah sy ikut blogmu geng

Catat Ulasan